FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem



Reģistrēties Aizmirsu paroli!
Interešu grupas [???]
Interešu grupas > Reliģija  > Budisms
 Buddha tēma [visas]:
 Citāts kā piecītis kabatā - vienmēr var noderēt:)

Buddha (2005-01-29 12:40)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Te no Peļevina "Svjaščennaja kņiga oborotņa":

"... - Augstākās pamācības tāpēc arī tiek sauktas par augstākajām, jo atšķiras no tām pie kurām tu esi pieradusi. Bet visu, kas tev šķiet ticams, jau tāpēc vien var uzskatīt par apmānu.
- Kāpēc?
- Tāpēc, ka citādāk tev jau nevajadzētu nekādas pamācības. Tu jau zinātu patiesību."

"...- Jo augstākā līmeņa mācība, jo uz mazāk vārdiem tā balstās. Vārdi ir līdzīgi enkuriem - liekas, ka tie ļauj droši noenkuroties patiesībā, taču īstenībā tie tikai tur prātu savā gūstā"
Buddha (2005-01-29 12:46)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Un vēl no tā paša pergamenta:

"... Vispār jau cilvēki nezina, kas ir prāts - tā vietā viņi pēta te smadzenes, te psihiku, te Freida mīlestības vēstules Einšteinam. Bet zinātnieki visā nopietnībā domā, ka prāts rodas no tā, ka smadzenēs notiek ķīmiski un elektriski procesi. Kādi mudaki! Tas ir tāpat, kā uzskatīt televizoru par tajā rādītās filmas cēloni. Jeb cilvēka eksistences cēloni...."
shamane (2005-01-29 16:05)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 tu nejauc pātu ar Dvēseli gadījumā?
Buddha (2005-01-29 16:24)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Nu, te, redz, ir citāti. Tā kā jautājums jau laikam domāts Peļevina kungam:)))) Bet tā kā viņš neatbildēs, varu padalīties vienā šaušalīgā noslēpumā - Peļevins, budists būdams, ļoti labi zina, ka dvēsele ir tikai jēdziens, kas patiesībā neeksistē - ja runā ir par dvēseli kā konstantu nemainīgu vienību ar noteiktiem raksturlielumiem:)
Buddha (2005-02-13 21:05)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
  Citāts no viena faila manā datorā:)

Viss nosacītais, radītais un dzimušais – ir relatīvs un pārejošs pēc savas dabas, tas viss nevar būt nesatricināms un tam ir atkal jāsadalās. Būtnes, kas neapzinās savu pārlaicīgo prātu, saskaras ar trīs ciešanu veidiem. Pirmais – tas katastrofisks lietu stāvoklis, kad viss jūk un brūk. Piemēram, cilvēks ir ļoti slims, puse viņa draugu un radinieku ir uz nāves gultas, viss grūst, un dzīve ir dramatiska, sāpinoša un traģiska. Otru ciešanu veidu bieži vien kļūdaini notur par laimi – tas ir nemitīgu pārmaiņu novitātes pārdzīvojums. Var domāt: „Johaidī, visu laiku parādās jauni attēli! Cik lieliski!” – taču tas tā ir tikai līdz brīdim, kad jūs uzsākat mēģināt šos attēlus noturēt. Tas, protams, nav īstenojams, un, galu galā, viss izlīdz starp pirkstiem, un jūs jūtaties apjucis. Visbeidzot, pastāv trešais ciešanu līmenis, kas izpaužas kā iekšēja neapmierinātība un sarūgtinājums. Lielākā daļa cilvēku nemaz nespēj šo līmeni piedzīvot, jo ir pārāk aizņemti ar pirmajiem diviem ciešanu veidiem. Tas liecina par faktu, ka prāts gandrīz visu laiku atrodas aptumšotā stāvoklī. Mēs knapi varam atdzīvināt atmiņā vakardienas notikumus, bet pagājušo nedēļu bieži vien nespējam skaidri atcerēties. Mēs neatceramies savu dzimšanu un iepriekšējās dzīves un nezinām, kas notiks nākotnē. Viens vai arī vairāki no minētajiem ciešanu veidiem vienmēr ir klātesoši līdz brīdim, kamēr cilvēks nespēs tos atpazīt un nesāks aizstāt ar pārejošas vērtības ar tādām, kurām patiesi var uzticēties.
nepazudusi (2005-02-21 22:53)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Buddha. Nu taaatad jaasaak ar Tevi saruna. jo tikai nesen saaku par visu sho domu kopu intereseeties. un iepatikaas. taatad vai vari kaadu gramatu ieteikt vai ko. jo maajaas tikai dazhas gramatas par teemu. bet patiik!!!
Buddha (2005-02-21 23:32)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Tas ir jauki, ka patīk:) Bet, lai ieteiktu ko konkrētu, man būtu jāzina kādās valodās Tu labi lasi un vai Tev ir vēlēšanās uzzināt par budismu īsi un pēc būtības, vai arī Tevi interesē garāki, akadēmiskāki apcerējumi....
Btw, ir jau pieejami arī šādi tādi budisma skolotāju lekciju videomateriāli....

nepazudusi (2005-02-22 09:11)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 pagaidaam veel dereetu tikai buutiiba. jo to buutiibu tikai saaku lasiit... lasu gan latviski, gan krieviski...un ja ljoti gribu varu angliski, bet tas jau laikam netaa buus.

un par tiem videomateriaaliem..kur gan taadus vardabuut?
unpy (2005-02-23 14:48)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Aizraushanaas ar citaatiem liecina par personiigo uzskatu nabadziibu:)))Un par baileem no atbildiibas:))))

Nenjem ljaunaa - pavilku uz zoba:)))
nepazudusi (2005-02-23 15:45)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 vienmer jau nevar pats tik skaisti pateikt. un citee jau to parasti kam piekriit, taadeejadi paraadot savus uzskatus! =)
Buddha (2005-02-23 15:49)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Mjā, apkopojot sanāk - ņemšana ļaunā liecina par personisko uzskatu nabadzību:))))

Bet par to citēšanu - daudz labāk ir nocitēt ko lietderīgu, nekā eksponēt personiskās domas haosu. Protams, citēšanai arī otra galējība - tie saucamie Grāmatas ļaudis, kas visu dzīvi pārvērš vienos citātos no vienas pasenas grāmatiņas:)
unpy (2005-02-23 16:26)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 nepazudusi:)) beeda jau ieksh taa, manupraat, ka, citeejot, taa arii neiemaacaas neko skaistu pats pateikt;)))

Buddha:)))Gliiti apkopoji:)))
Personiigaas domas haosa eksponeeshana spiezh sho haosu piekaartot, citeeshana - eksponeet apkaarteejiem jau citu cilveeku piekaartoto citu, ne savu domu haosu, nojemot par taa saturu no sevis dajebkaadu atbildiibu:)))Ljoti eerti:)))
"It kaa shiim domaam piekriitu, tak vienmeer varu pateikt, ka taas nav manas. Un, ja ko citeeju, tad esat droshi - tas ir gan kas Lietderiigs, gan Autoritatiivs..drusku pat taada kaa Dogma, nevis taadi pashi apshaubiishanas vai vismaz apdomaashanas veerti vaardi kaa jebkuri citi" - kauchkaa taa???:))))
Vieniigais labums no citeeshanas, manupraat - plashaa iespeeja kljuut par ko liidziigu pravietim ar Peedeejo, visu Uzvarosho argumentu kabataa - "Taa Ir, Jo VINJSH Taa Teica!":))))
Buddha (2005-02-23 17:21)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Nu Grāmatas ļaudis jau par savu pēdējo bastionu patiešām uzskata to "VIŅŠ taču tā teica". A ko padarīsi, ar neloģiskiem argumentiem jau citādāk nevar....

Bet ne vienmēr citātam ir ko pilnībā jāpierādā, labi vien ir, ja tas pamudina DOMĀT:))))
nepazudusi (2005-02-24 11:44)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 ...padomaa par to... =)))
Buddha (2005-04-15 17:12)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Kāds jauks dzen izteiciens - "Gribi uzkāpt kalnā, tad sāc kāpt no virsotnes". Tas par Vadžrajānas budismu....:)
pooh (2005-09-03 13:52)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Jauks izteiciens arī - piecīts kā citāts kabatā var noderēt, ja vien tas ir tavs. Citādi naksies atdot kredītu ;)
daimond (2007-02-26 12:33)  [visi komentāri]  [visi komentāri šajā grupā]
 Par to izteicienu- laikam jau budistiem patīk tādi izmežģīti izteicieni(gribi uzkāpt- kāp nost, ne vējš, ne karogs, bet prāts kustas...)Zālamans pateica vienkārši- nelasiet daudzas grāmatas- tas nogurdina prātu...Vēlu visiem- neapmaldīties informācijas okeānā un atrast atbildi tikai uz dažiem jautājumiem- kā varēju te rasties, kas esmu, kā labāk uzvesties, kur dodos, un vai tas ir labākais ceļš un galamērķis...:)))
Rādu no 1 līdz 17 (kopā 17)

Šī tēma ir slēgta un to vairs nevar komentēt
Twitter Draugiem Facebook
Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅